Domů / Tipy pro vás / Jaký olej používat při zdravém vaření?

Jaký olej používat při zdravém vaření?

Mnoho lidí se nechce pouštět do zdravého vaření, protože si myslí, že je to poměrně náročné, ale ono to není ani zdaleka tak nároční, jaké je například vaření té nezdravé stravy. Pokud si zvyknete na trochu jiné recepty, budete naprosto s přehledem jíst jeden zdravý pokrm vedle druhého. V celku se od normálních jídel neliší – jenom je připravujete jinak.

Co se týče zdravého stravování, většinou jsou recepty poměrně stejné, jenom se vyhýbáte těm potravinám, které jsou pro zdraví škodlivé. Vyhýbáte se tak například oblíbenému rafinovanému cukru a v době krize přidáváte do pokrmů maximálně třtinový cukr. Taky se mimochodem vyvarujte i bílé mouce a používejte hlavně pšeničné nebo ovesné mouky. Ostatně mouku asi doslova naprosto zdravou nikde nenajdete, ale tyto dva typy jsou dobré náhražky.

Nicméně ten největší oříšek tkví asi hlavně v tom, že lidé si veškeré potraviny smaží. Jenže ne na ledajakém oleji, ale na tom slunečnicovém.

Není olej jako olej!

Samozřejmě řada rostlinných olejů není tak hrozná jako jiná řada rostlinných olejů. Slunečnicový se rozhodně nedoporučuje, ani žádný známý řepkový olej či podobné blafy, které koupíte v plastových formách v obchodě. Pokud byste se zatoužili po zdravější verzi oleje, pak použijte hlavně olivový olej, který se používá při zdravém vaření nejčastěji.

Dnes se taky velice hojně používá kokosový olej, který je však báječný i jako kosmetický přípravekjeho využití v domácnosti je tak naprosto všestranné.

Jaké další oleje jsou povoleny? Jsou vůbec takové?

Co se týče dalších olejů, ještě jsou povoleny taky lněné oleje, které jsou lisovány ze lnu, což zaručuje vysoká obsah tělu prospěšných látek. V současné době se dostal do kurzu taky ostropestřcový olej, který v sobě obsahuje nejen potřebné minerály, ale tak i vitaminy – o tělu prospěšné látky tak zde není nouze.